OVVO onderzoeksraad
Onafhankelijk, transparant en deskundig
De Onderzoeksraad is bevoegd om onderzoek te doen op bijna alle terreinen. Naast ongevallen in de luchtvaart, het spoor, de scheepvaart en bouw onderzoekt de Onderzoeksraad bijvoorbeeld ook voorvallen in de (petro-)chemische industrie, de voedingsmiddelensector, militaire voorvallen bij Defensie en voorvallen op het gebied van openbare orde.
Ik stel een vraag aan de Onderzoeksraad over de zware aanvaring op 22 maart 2019 .
Dit omdat geen ene instantie hier op in wil gaan.
Schipper, Martijn m.schipper@onderzoeksraad.nl
26 jan. 2021 22:09
aan Scheepvaart, mij
Geachte heer Koridon,
De Onderzoeksraad voor Veiligheid is een onafhankelijke instantie die zich uitsluitend mag bezighouden met ongevallenonderzoek ter lering. De Rijkswet Onderzoeksraad voor veiligheid stelt met klem dat de Raad geen bemoeienis heeft met bijvoorbeeld tuchtrecht, strafrecht of verzekeringskwesties. De OVV kan daarom niet op uw situatie ingaan.
Met vriendelijke groet,
Martijn Schipper,
Onderzoeker scheepvaartongevallen.
Van: jan koridon <jankoreden@gmail.com>
Verzonden: vrijdag 8 januari 2021 11:44
Dit vraag ik ook niet,mijn vraag aan de Onderzoeksraad was kan u een onderzoek doen aan deze
Zware aanvaring ,waarbij ik ten onrechte ben veroordeeld.
Mail ik Martijn Schpper terug.
jan koridon jankoreden@gmail.com
27 jan. 2021 12:22
aan Martijn
Geachte Martijn Schipper,
Schipper, Martijn m.schipper@onderzoeksraad.nl
27 jan. 2021 12:45
aan mij
Geachte heer Koridon,
Al zou ik willen, dan nog zou ik niet kunnen en mogen. Ik denk dat u niet voldoende weet over de taak en bevoegdheid van de OVV, of u wil het niet weten. U doet er verder verstandig aan om niet te gaan strooien met dreigementen die u uiteindelijk niet waar kan maken en waardoor wij niet geraakt kunnen worden. Daarmee begeeft u zich op strafbaar terrein.
Ik verzoek u dringend om mij niet meer te mailen of anderszins nog contact op te nemen. Ik heb u nu duidelijk gemaakt dat wij u niet kunnen en mogen helpen, en dat ook niet willen.
Met vriendelijke groet/Kind Regards,
Martijn Schipper
Onderzoeker/
Marine Accident Investigator
Themapagina’s
- Scheepvaart Geen instantie weet wat?
- Er hebben 108 incidenten plaats gevonden en resultaten.
- Maar de zware aanvaring die plaats gevonden heeft voor de pieren van IJmuiden
- Staat er niet bij.
- Celina de kuster die de sportvisser Jyden ramde en zwaar in overtreding was is onvindbaar na het doorvaren van de aanvaring.
- Jan koridon schipper van de Jyden is tot tweemaal veroordeeld ,dit bij het Tucht college voor de scheepvaart en bij hoger beroep bij het CBb.
- 2500 euro boete .
- De Celina de kuster die na de aanvaring door was gevaren is in beide processen niet genoemd.
- Zware aanvaring door de verkeerstoren IJmuiden niet gemeld bij waterpolitie,Rijkswaterstaat,reddingswezen .Alle instanties kennen Jan Koridon van de Jyden,alle instanties weten niet wie de Celina de kuster die de kotter van Jan koridon de Jyden totall -los heeft gevaren.
- Het voorval heeft zich binnen de territoriale wateren plaats gevonden.maaaaaaaaaar de ILT inspecteur K.v.d .W zegt dat de Duitse kuster Celina buiten haar rijkwijte valt.Geschreven in verzoekschrift aan het Tucht college voor de scheepvaart 15 juni 2020.
O
Alle onderzoeken
Ja daar moet je het dan maar mee doen.
Het lijkt mij een logica als je een onderzoekraad heet dat je dan ook een inspecteur van de ILT
vraagt hoe zat dat ongeluk voor de pieren nou in elkaar.
Al heeft Martijn Schipper dan geen bevoegheid om te oordelen over de rechtzaken die daar uit voort vloeien,zal hij toch even aan de bel moeten trekken van wat is daar nou gebeurd.

Ze vertellen al hun verhalen bij de ILT .Behalve de zware aanvaring voor de pieren van IJmuiden.
Want die mocht niet aan het licht komen.
Hoe houden we het onder de Pet.
We beginnen bij begin van de zware aanvaring.
ten eerste
De verkeerstoren IJmuiden die de aanvaring hadden kunnen verkomen.
Dit om dat het potdicht van de mist was.Maar geen mist op de monitoren waarop je zelfs een zeemeeuw kan waar nemen.Het werken op de verkeerstoren bestaat uit het contac tussen de boten die naar binnen en naar buiten varen. Zij geven instructies en aan wijzingen om het scheepvaart verkeer te begeleiden.
In dit geval is dat niet goed gegaan . Zij kunnen op 3 a 4 mijl reeds duidelijk waarnemen of schepen op rampkoers liggen.Het is duidelijk ook waarneembaar op de radarbeelden die ik zamen met mijn advocaat heb opgenomen op de verkeerstore in IJmuiden onder leiding van de verkeersleider de heer P.Babel.
ten tweede ;
P.Babel heeft de zware aanvaring niet doorgegeven aan waterpolitie ,redingswezen en Rijks waterstaat.
te derde
ILT inspecteur K.v.d.W zegt in haar verzoekschrift aan het Tuchtcolege voor de Scheepvaart.
Bevindingen naar aanleiding van de radarbeelden
De Jyden blijft ongeveer op 1 plek een beetje rondjes draaien
Beschouwingen op de verantwoordelijkheden en het bezwaar
De kapitein heeft recht voor de aanloop van IJmuiden, midden op het vaarwater, rondjes gevaren, alsof hij niet wist waar hij was en niet wist waar hij mee bezig was;
Deze beschrijving is ten onrechte door mij gedaan!
ten derde
De experts voor de scheepvaart de heren Jan Rotgans (ASR) en Henk Bakker van de Duitse tegen partij het volgende .
De Jyden sportvisser maakte 2 rondtorns over stuurboord om uiteindelijk in een zuidwestelijke koers tegen de Celina aan te varen. Die mij zonder proces veroordeelden en uit de verzekering hebben laten gooien.
Zelf de tegen partij van H,Bakker uit Duitsland heeft gedreigd op dat moment dat ik maar 40,000 Euro zou moeten betalen en een dwangsom van 70.000 euro alvast gaan vast liggen ,anders nemen we uw huis in beslag.
ten vierde
De loods de heer Piso aan boord van de Celina zegt in zijn verklaring : de Jyden is in tegen overgestelde richting tegen de Celina aan gevaren.
ten vijfde
De Waterpolitie komt met een verslag:
Uit de radar beelden lijkt de Jyden een onverwachte koersverandering te maken ,waardoor hij in de koerslijn van de Celina kwam met aanvaring tot gevolg.
maaaaar nu komt Die
Daar onder schrijven zij:
De marifoongesprekken en radar beelden waren direct aangevraagd bij het haven bedrijf Amsterdam.
Echter kunnen deze gegevens niet verstuurd worden voor de juiste analyse.Hierdoor is niet vast te stellen wat er zich tijdens de aanvarig heeft afgespeeld.
Échte verhalen van échte mensen. De medewerkers van de ILT werken op zeer uiteenlopende terreinen en maken veel mee. In deze verhalen nemen ze je mee in hun persoonlijke werkervaringen. Een inkijkje in ons inspectiewerk.
Geen Verhalen gevonden
Trefwoord: Zware aanvaring voor de pieren van IJmuidenPeriode van: 22-03-2019Periode tot: 25-10-2022Verberg filters
Vul zoekcriteria in Zware aanvaring voor de pieren van IJmuiden
Nu naar de volgende Pagina`s